Een Griekse ondernemer
In de Rotterdamse haven kwamen na de oorlog tientallen Griekse schepen per week binnen. Ze hadden Griekse bemanningen en moesten dus met Griekse levensmiddelen worden bevoorraad. Daarom begon Aridjis ook olijven en olijfolie te importeren. Zijn merk Drossa zou later landelijke bekendheid verwerven. Maar hoe belangrijk de vraag van Griekse afnemers ook was, Aridjis begreep dat hij het toch vooral moest hebben van de Nederlandse markt.
De grote omslag voor het bedrijf kwam met de films Nooit op Zondag (1960) en Zorba de Griek (1964), die meer toeristen naar Griekenland lokten. Vooral Kreta werd populair, omdat Zorba de Griek zich daar afspeelde. In Nederlandse bioscopen waar de film draaide, werd in de pauze en na de voorstelling de Sirtaki gedanst en wijn gedronken. Het Camera theater in Utrecht was daarmee begonnen. Aridjis adverteerde met zijn Kretaanse droge wijn, Archanes, in het Horecablad van november 1965 als 'De wijn van Zorbas'. De eerste keer bestelden de bioscopen tien dozen wijn, twee weken later waren dat 25 tot 50 dozen. Het gevolg was dat ook de slijterijen naar Archanes gingen vragen. De Griekse wijn had een plaats op de Nederlandse markt veroverd.